Dag 3: Favoritbok

Jag älskar verkligen att läsa böcker. Det har jag gjort ända sedan jag var liten. Dock så har jag inte alls läst så mycket som jag skulle vilja göra de senaste åren, men nu har jag äntligen börjat läsa ganska mycket igen!
Jag har läst väldigt många bra böcker och det är för svårt att bara välja ut en favoritbok så jag tänker välja flera!

1. Harry Potter!
Jag började läsa Harry Potter när jag var 11 och jag fastnade direkt. Kan läsa dem om och om igen.

2. Kitty!
Kitty böckerna kanske inte är de bästa böckerna som finns, men för mig är dem speciella. Jag kommer ihåg när jag fick den första Kitty boken av pappa när jag var 7 eller 8 år. Jag älskade den! Jag brukar läsa någon då och då. Jag har långt ifrån alla men runt 50 stycken iaf och ser jag någon i affären jag inte har köper jag den.

3. Hunger games!
Detta gäller den första boken i "The hunger games trilogy". Både den andra och tredje boken är väldigt bra men inte som 1:an, men jag rekommenderar att läsa dem allihopa!

4.
Nicholas Sparks!
Läs något med honom bara! Han är underbar.
(Nästan alla hans böcker har blivit film bl.a. "The notebook", "A walk to remember" och "The last song.")


5. The Lord Of The Rings Trilogy!
Jag läser första boken nu. Kommer ihåg att jag läste halva första boken när jag var typ 12, men jag hann inte läsa färdigt och sen försvann böckerna i flytten. Har velat ha dem länge å en dag hittade min syrras pojkvän dem i affären och köpte dem till mig! Jag är bara några kapitel in men jag är redan besatt! Jag vet att dem kommer bli en av mina favoritböcker.

Sedan älskar jag att läsa barn böcker! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0