Dag 10: Husdjur

Sorry för den dåliga uppdateringen!

Jag har bara haft ett husdjur i hela mitt liv. Pappa var pälsallergisk så från början ville varken mamma eller pappa inte ha något djur, men 2005 ångrade de sig (eller mamma iaf) och vi skaffade en katt som hette Tissan! Det roliga var att Pappa sa innan till oss att han kommer inte ta hand om katten alls. Han förstod inte hur mycket han skulle tycka om henne. Han var typ den som brydde sig om henne mest och Tissan gillade pappa mest. Pappa dog ungefär 6 månader efter vi skaffade Tissan och hon sprang just runt och jamade och letade efter honom i kanske 1 månad efter. Fy va hemskt det var.

Det visade sig att efter vi haft Tissan ett tag att jag också var pälsallergisk. Jag brydde faktiskt mig inte om det. Jag blev faktiskt lite immun emot henne. Jag var mycket mer allergisk mot mina kompisars djur. Tissan var typ bland det bästa i mitt liv. Det är svårt att förklara men har man inte haft ett husdjur förstår man inte riktigt hur mycket dem betyder. Hon sov alltid hos mig. Hon ville ofta sova vid mitt ansikte men hon kände av att jag hade lite svårt att andas i bland och då la hon sig längst ner i sängen. Världensbästakatt♥

2008 var det året Tissan var tvungen att avlivas. Vi kunde tyvärr inte ha kvar henne för vi hade flyttat till en lägenhet. Vi försökte få henne att bo hos farmor men det gick inte för hon blev aggressiv. Vi tog henne tillbaka till lägenheten men man såg att hon var olycklig. Hon var jätteaggressiv mot alla människor utan oss i familjen. Jag tror att hon va rädd att vi skulle ge bort henne till någon annan. Vi ringde och rådfrågade "blåstjärnan" och de tyckte att det bästa var att avliva henne även fast vi verkligen inte ville de. Jag saknar henne fortfarande jättemycket!

Jag skulle vilja ha en Hund och en katt när jag flyttar hemifrån!

edit:
Vi hade en katt som hette Skropan i 2 dagar men vi kunde inte ha kvar henne för Tissan gillade inte henne och hon hade inte varit med sin mamma tilläckligt länge. Hon jamade och var jättejobbig så fick lämna tillbaka henne. Det var jättetråkigt men det var så det fick bli.


Världens finaste katt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0